Odotushuone ja koira

Vänterummet är trevligt och lungt.

Vaccinationer och hälsoundersökningar

Vid den årliga vaccinationen görs en allmän veterinärundersökning och man får råd om skötsel och utfodring. Till exempel undersöks tänderna på djuret och tandvård kan ges skillt på en överrenskommen tid. Under veterinärundersökningen försöker man hitta eventuella sjukdomar i tid. För äldre katter och hundar försöker vi med förebyggande vård förlänga djurets livslängd. Vid sidan om den kliniska undrsökningen kan prover tas och på det viset få veta mer om djuerts hälsa. På det viset får man reda på innresjukdomar i tid och börja behandling innan sjukdomen har gått så långt att den ej går att behandla.

Vi säljer olika dietfoder för hundar och katter med specialfoder behov

Om ni vill beställa foder åt era djur via oss, så gör vi beställningarna på oftast på onsdag och då kan fodret hämtas på torsdag från vår mottagning.

Röntgenhuone

Till vårt förfogande har vi röntgen och ultraljud.

Röntgenhuone ja Janne

Vår mottagning har ett brett spektrum för att sköta olika sjukdomar.

HÄLSOVÅRD ÄR EN VÄSENTLIG DEL AV DJURETS VÄLBEFINNANDE

Veterinären är här för era djur. Det är även bra att komma och visa djuret för veterinären fast det ej är något nödfall, är du osäker och behöver råd så ring! Vi hjälper er gärna.

Vård av sjuka djur

Om erat djur insjuknar, ring vår mottagning och vi ger er råd till första hjälp och vid behov bokar vi en mottagningstid åt er. Vår mottagning har ett brett spektrum för att sköta olika sjukdomar. Till vårt förfogande har vi röntgen, ultraljud,operationsrum och laboratorie. Om behov för special veterinärvård behövs kan vi via vårt nätverk hjälpa er att få det.

Identifiering, hälsointyg och pass

Microchip är obligatoriskt om man vill delta i officiella hundutställningar eller prover och om man åker till endel länder utomlands. Då man reser inom EU måste djuret ha ett djurpass (passet duger även i de flesta andra länder). Då djuret har microchip är det också lättare att hitta ägaren till djuret om det har rymt och hittas. Vi kan märka djuret med tatuering också men microchip rekomenderas.

Hoitohuone

Till vårt förfogande har vi ultraljud,operationsrum och laboratorie.

Tandvård förnyas

Regelbunden tandvård är viktig för ditt djurs välmående. Det förebygger många sjukdomar och bättrar djurets välbefinnande. Hundarnas och katternas tandvård har förnyats radikaliskt inom de senaste årtionden. Orsakerna är avancerade forskningsmetoder och attityd förändring hos djurägarens motivation att sköta djurets tänder. Tandvård är en signifikant del av djurets hälsovård. Utan aktiv tandvård börjar det samlas plack och tandsten som upprätthåller kontiunerlig tandköttsinflammation i munnen hos djuret. Det här kan på lång sikt orsaka allvarliga tand och mun problem som speglas på djurets hälsa o välmående. Vi har märkt en enorm skillnad på de äldre djurens allmänna hälsa och vakenhet efter regelbunden tandvård. Till vårt förfogande har vi tanvårds enhet, tandröntgen och digitalisk framkallning. Me hjälp av dem kan vi nogrant bestämma tändernas skick och vårdbehov. Nu är saklig och nogrann tandvård möjlig.

Marsut ja kanit